2013/04/13

Знову про автовласництво

 Ходили сьогодні на традиційний п'ятничний обід із ще двома співробітниками. Коли, чомусь, зайшла мова про власні автомобілі, виявилося, що у мене і в ще одного автомобілі вже стоять "на приколі" в гаражі, на умовах мінімальної страховки (50-100 доларів на рік) без права користування цим транспортним засобом. А третій якраз думає про те, щоб зіскочити із поточної страховки і, аналогічно, поставити своє авто в гараж.
 Що у нас спільного? 
 По-перше, всі ми працюємо в центрі міста і живемо також недалеко - в легкій доступності до публічного транспорту.
 По-друге, кожен з нас змушений рахувати гроші і зважати на свої місячні витрати. Не тому, що грошей зараз не вистачає, а тому, що треба думати про майбутнє.
 Всі троє - іммігранти. Україна. Мексика. Алжир. :)


 Що у нас різного?
 Моя машинка ще при покупці була в похилому віці, хоч і в хорошому стані. Тому купив я її недорого і так само недорого продаю. Хоч і шкода, звичайно, віддавати таку красуню. Вони ж, обидва, купили свої автомобілі новими-із-салону, а, отже, зараз потенційно втрачають дуже значну суму, якщо надумають продавати. Тобто продавати вони не хочуть, бо шкода. Або поки що не хочуть, але через деякий час, можливо, все-одно продадуть, втративши ще більше.

 Загалом все більше і більше людей задумуються над доцільністю володіння власним авто. При поточних цінах на страховку ($2500-$3500 на рік) і затисненому економічному стані, люди рахують копійчину. А на дорогах, при цьому, я бачу все більше і більше орендованих авто, в тому числі і на погодинних умовах. Плюс мопеди, велосипеди, публічний транспорт.
 З одного боку, люди незадоволені і жаліються. З іншого боку, саме такого розкладу і добиваються захисники навколишнього середовища і т.п. на всіх рівнях, аж до державного. Тому навряд чи хто буде насильно приструнювати місцевих "зажравшихся" страховиків. Швидше, ситуація досягне якогось балансу і там коливатиметься. І якщо я в цьому правий, то в інших країнах, в тому числі і в Україні, теж все буде рухатися в цю сторону - ситуацію поступово доводитимуть до такого стану, що володіння власним авто вимагатиме економічної виправданості. Сильно вимагатиме. :)

6 коментарів:

Tetyana сказав...

Ну по-перше це в вас в Торонто тільки так :), більшість Канади живе за іншими законами.
А по-друше в Україні ще навіть не дійшли до того стану що кожна сімя володіє автомобілем, спочатку потрібно пройти цей етап :).

Unknown сказав...

Та ну не скажи... Звичайно, в маленьких містах ціни на страховку дещо менші, але не так щоб сильно. Та і в маленьких містечках там без машини жити важко, а місцями майже неможливо.

Стосовно України, то там схильні деякі етапи пропускати, а авдразу переходять до справи :)

Unknown сказав...

Хоча так, ти права - це я більше говорив про мегаполіси. :)

Tetyana сказав...

У нас ціна на страховку десь в 2-3 рази менше чим Торонто і вибір публічного транспорту в 5 разів менший :), про ще менші міста я взагалі мовчу.

А про Україну- згідна :).

Socialtalents сказав...

для того, щоб люди не купували будь яке авто - жигулі 70х років все ще в ціні - потрібно починати з массового транспорту, який в україні нікому не потрібен

Grygoriy Tsybulko сказав...

Согласно мировому опыту - общественный транспорт невыгоден и находится на дотациях государства.
Чем позволяет с другой стороны сэкономить на строительстве дорог (если глобально смотреть), а также улучшить экологию.

Поскольку бюджет разворовывается во всех странах, но в Украине он намного меньше, то денег на дороги и развитие транспорта не остается.