2011/09/22

Commuting

 Я ще коли в Україні вчив англійську, то мені зустрічалось це слово commute, мені тоді пояснили, що в основному воно означає - "періодична поїздка з дому на роботу і назад", часто мається на увазі, що це поїздка з передмістя в місто. Серед українських аналогів, мабуть, найбільш влучним буде слово "добиратись на роботу". Але реально відчув я це слово вже тут, коли, власне, влився в процес цього самого "добирання". 



 Справа в тому, що все-таки більшість поміркованих канадців живуть у власних будинках і часто це може бути якесь передмістя чи просто віддалена частина мегаполісу. Добирання(commuting) на роботу, зазвичай передбачає саме автомобільну поїздку і виглядає  приблизно так - черепашим рухом, через спальний район, добираємося до хайвея (траси) далі на високій швидкості (90-120) долітаємо до потрібного нам "виходу" (exit) і знов черепашим ходом доповзаємо до офісу. Оце справжній commuting і я сповна розсмакував це слово коли добирався на роботу на своїй машинці. Воно дійсно гарно підходить. Зараз, коли я почав знов їздити міським громадським транспортом, це слово вже не пасує. Може воно все-таки і підходить і по змісту і по ситуації, але таке добирання мені більше нагадує цей процес в Україні і англомовне слівце не приживається.

 Ну і щоб "два рази не вставати" мушу поділитись ще своїми останніми враженнями про це саме "добирання до роботи". Спочатку трохи передісторії.. Я от десь пару років назад був цікавився таким популярним нині пристроєм як "читалка" - електронна книжка з екранчиком виготовленим по спеціальній технології електронного паперу. І, здається, десь там хтось на форумі висловлював подив, що от яка недалекоглядна компанія Sony, десь там буржуям продають ці читалки, а на ринку "самой читающей страны" (малась на увазі потрадянська територія Україна, Росія і т.д.) ці апарати офіційно не продаються. Так от що мені кинулось в очі останнім часом. Я не стану вдаватись  порівняння чи піддавати сумніву переконання про "самую читающую", але повідомляю - буржуї тут читають багато і всяке. Наприклад, в моїй частині напханого людьми вагону метро із, умовно кажучи, 25 чоловік в моєму полі зору читали книжки(!) десь чоловік 8. З них десь 3-4 чоловіка тримали реально солідні томИ повноформатних книжок сторінок на 600. Досить популярні також і ті самі читалки, і всякого роду iPad-и і Андро-Таблетки. Із тієї статистичної вибірки, серед тих, кому книжка не дісталась мабуть 90% читають хоча б газету. Підсумовуючи, сьогодні серед моїх попутчиків не читали хоча б щось лише дві молодих парочки - тому що розмовляли один з одним... і ще якась баришня просто спала - мабуть вчора читала в ліжку допізна і не встигла виспатись. :)

Так що отак...

2 коментарі:

Valeria сказав...

Так это ж все "наши" читали:))) Приехали в Канаду, общаться не с кем, вот и читают:)
Шучу...
А вообще элекронная книжка - это вещи. У меня киндл, очень рекомендую.

Unknown сказав...

Ну, в мене нема зайвих $100 на такий вузькозаточнеий апарат як читалка. Тому я планую витратити $400 на Android Tablet :)))