2012/05/18

Будем посміхатись аж на кутні

 
  .. була в нас в дитинстві така погроза. В сторону насмішників і задавак. А от канадці і так посміхаються на всі 28 аж до кутніх, всі як один радісно світять своїми здоровими, міцними зубами. Тут прямо по зубах впізнавати можна - хто тут виріс, а хто іммігрантик, не з Північної Америки. По кольору шкіри та розрізу очей і то так точно не скажеш, хто вже уроджений канадець, а хто ні.

 А в мене недарма останніх кілька днів в календарику мелькала подія Dentist appointment, яка підсвідомо складалась в одне слово disappointment. :) Розкритикували там моє зубне хазяйство хоч і не прямими словами, але так щоб мені стало зрозуміло - як не візьмусь серйозно доглядати, то паспорт не дадуть повипадає все і ніяких грошей не вистачить їх лікувати. А про ціни на послуги стоматологів тут начувані всі, навіть в Україні. На щастя в мене є страховка, яка як-не-як, але покриває дещо в цьому плані - принаймні на діагностичне відвідування, на дві чистки в рік та на пару пломб має вистачити.


 Якщо в місцевій стоматології Ви новачок, то вам доведеться знайти собі нового стоматолога, який спочатку влаштує Вам екзаменаційний сеанс. На всі зуби складається карта, перемацуються і кваліфікуються всі десна, робиться кілька рентгенівських знімків щоб бачити те, що приховане від неозброєного ока і т.д. А ще беруть з Вас підпис, що якщо що, то вони мають право передати інформацію про ваші зуби до вповноважених органів... мені відразу згадались детективні фільми, ідентифікація трупів і т.д. :)
 Екзаменаційний сеанс, тут в Торонто, коштує порядка $150-$250 і його ніби як не уникнути, якщо є бажання завести собі постійного стоматолога. Мене такий підхід спочатку сильно обурив - чого це я маю платити таку величезну суму за їх діагностику, але що робити - такі тут порядки.

 Крім рентгенівських знімків, лікар робить ще і звичайні фотознімки спеціальною камеркою, щоб потім можна було детально роздивитись зуби і десни піддослідного пацієнта. Мені потім ці знімки теж показували із натяком, що я недостатньо якісно чищу зуби. А ще мені пояснили, що головне чистити зуби саме на ніч, а не лише вранці, як нас вчили в дитинстві. Вранці, якраз, менш важливо ніж на ніч, що, в принципі, досить логічно. Ну і, як завжди, пропагували користуватися зубною ниткою... Особисто мені та нитка зовсім не подобається, я пробував кілька разів і щоразу робив висновок, що це дуже довго і важко. Хоча, зараз в продажу є приблизно отакі приспособи, які роблять це процес значно простішим і не вимагають такої концентрації навколо процесу:
 
 Коли, в результаті дослідження, виявилось, що в мене аж цілих чотири зуба з полікованими каналами, то вони взагалі подивились на мене як на реліктового пенсіонера. Хоча, справедливості заради, лікар відмітив, що два з них зроблено досить професійно, а інші два - повна халтура і їх треба би переробити. Ну, я відразу заявив, що мені якщо і робити, то так щоб помістилось в межі мого страховочного покриття. Що сказати?... канали в ту суму явно не помістяться, - один такий зуб коштує десь $1500. Звичайна пломба коштує десь $200-$400.

 Резюмуючи, можу відмітити, що нічого такого супер-революційного я в місцевій стоматології не помітив. Ну, звичайно, відчувається вже десятиліттями напрацьовані правильні підходи і традиції, відчувається, що вони дуже цінують клієнта і бояться його образити чи втратити. Але так, щоб в них була супертехніка чи щось там дуже новітнє - такого нема. Думаю, в сучасних європейських стомат-кабінетах і, в тому числі в нововідкритих українських, технології та обладнання нічим не гірші, а то і кращі. З іншого боку, їх результат, в буквальному змісті слова, - на обличчі. Жоден гамбургер не встоїть перед укусом таких здорових і білих зубів, як в канадців.

3 коментарі:

Alla сказав...

Дааа, стоматология это сложно. Дорого, даже со таховкой в $1,500 в год кучу денег тратится, если действительно надо лечить зубы (каналы пломбировать или каронки ставить). Коронка стоит в районе 1000, страховка покрывает половину (Microsoft insurance, которая считается одной из лучшей). 500 баксов блин дорого всё равно.
Вот так можно по стаховке лечится, всю использовать, а потом в декабре хлобысь и зуб какой-то заболит лечение которого 1,200 стоит. И сил нет терпеть до нового года (новой страховки). Стоматологи даже в кредит безпроцентный лечат :). Можно по 200-300 в месяц расписать. Потом пол года всхоминаешь этот зуб. Я уже третий год лечу зубы, остался один "дорогой" зуб. По идеи потом просто поддерживать.
Все в один голос говорят, что нужно 3-4 года для наших людей (с пост советских стран) что бы привести зубы в порядок, потом просто поддерживать чисточками, маленькими пломбочками. Стаховки более досточно для этого.
Конечно есть народ у кого зубы сильное место, например Виталик - одна пломба (в Канаде уговорили его поставить), а мои зубы - паразит нашего бюджета. Жалко что нельзя страховку члена семьи заюзать, пропадает же только зря :)))

Alla сказав...

На счёт нитки для чистки, то мы продвинулись на новый уровень. Нам каждому свою нитку приписали. Мне - толстую, чтоб не просто зубы гладила, а вычищала и не резала десну. Вот ссылка если интересно. А Виталику наоборот тонкую но мощную, что бы зубами не перетиралась. Так что вот те "приспособи" это развод - мы тоже сначала накупили их, так и по сей день стоят:)))

Unknown сказав...

Ну нічого собі... ще різні нитки... Я пару раз спробував реально ниткою користуватись - не подобається мені. Половину п'ятерні треба в рот запихати. Слухай, я зрозумів чому тут в багатьох такі посмішки до вух на всі зуби! Якщо вони з дитинства ниткою там орудують, то єссєсно в них такі роти широкі стають!