2011/06/01

Романси про фінанси

Як відомо, грошики люблять, коли їх рахують. А недавно я прочитав, що взагалі, цитую: "Измеряйте всё, что для вас значимо. Всё, что постоянно учитывается, измеряется и наблюдается, становится лучше."
Але все так тут я мову заведу саме про гроші, оскільки це не лише один із найважливіших параметрів, не побоюсь цього слова, виживання для емігранта, але і одне із ключових мірил по якому можна дати собі відповідь - а нафіга я сюди приперся.

Далі багато букв і навіть картинки :)





Отже так, не знаю як хто, а я гроші намагаюсь рахувати і вести за ними суворий облік ще давно і в Україні, а не лише в Канаді. І це, все-таки, не тому, що я, як думає Наташка, скнара і дуже люблю гроші, а більше тому, що ще починаючи із студентських 90-х треба було трошки контролювати і без того худенькі запаси, а потім всі ці кредити і фінансові зобов’язання вкупі із українськими валютними скачками і загальною нестабільністю, заганяють такого як я в досить тугенькі рамки - десь трошки не розрахував, чи забув занести в касу щомісячну мзду і отримуй мішок проблем.

З іншого боку, я не можу сказати, що мої періодичні спроби реєструвати розходи/доходи давали якийсь очевидний і відчутний результат. Зазвичай я починав записувати їх по причині, що не міг зрозуміти - куди я дів стільки бабла в минулому місяці. Після 2-3-х місяців реєстрування я мав купу цифр і навіть графіків, але вони не давали мені чіткої відповіді, як же це все могло потратитись... Лише заспокоювали, що все що витрачено - записано, а значить, принаймні є впевненість, що ці папери не просто тануть в тому заничкованому конверті.

Пару слів про те, як зручніше робити такий облік. За весь час я пробував немало способів, починаючи від записів в блокнот (ага, були такі часи, коли комп'ютер був один на весь поверх гуртожитку, а мобілки можна було побачити тільки в вишуканих американських фільмах) і закінчуючи всякими специфічними програмками типу "Домашні фінанси". Можу твердо заявити, що зручнішого інструмету ніж звичайний MS Excel - нема. Гнучкість (можна опам’ятатись і додати якусь колонку в будь-який момент) простота і надзвичайно широка функціональність (діаграми, суми, аналіз) цієї геніальної програмки - для домашньої бухгалтерії більш ніж добра. Якщо на те пішло, я взагалі вважаю Ексель найвдалішою і найгеніальнішою програмою всіх часів, але це вже інша тема.
Однак зараз, я використовую сервіс http://homemoney.ua Серед плюсів - онлайн, наявність мобільної Android-версії, досить вдалий інтерфейс, безкоштовно. Серед мінусів - може стати платним, може гикнути і т.д. Але я не так ціную введені туди дані, щоб за це переживати.

Тепер власне, що я нарахував. Звичайно, перші місяці тут взагалі вибиваються із нормальної статистики. По прибуттю, як уже не раз писалось, і без того нашуганий іммігрант викладає тисяч 5-7 баксів за перший місяць і це у випадку, якщо зажимати на всьому чому можна. Але меблі, необхідний крам, передплата за квартиру, транспорт, підключення телефонів та інтернету і т.д. роблять своє брудне діло по опустошенню кишень. Крім того, на початку досить багато грошей вилітає по-дурості по незнанню тих чи інших канадських нюансів. А нюансів, які виливаються у значні фінансові затрати тут вистачає. Ну ладно, про це я вже писав і тут мене знов понесло :)

Так от, вже зараз, по закінченню 3-го календарного місяця можна вважати що розходи якось стабілізувались і їх можна вважати більш-менш середньомісячними. Хоча досі ще є великі статті, куди треба вкладатись. Наприклад я в цьому місця купив мікрохвильовку і пилосос. А ще ковдру... А ще треба колись купити диван і комп'ютерний стіл ну і т.д. Але всякі такого роду покупки, мабуть таки будуть періодично випливати завжди, тому, знов-таки, цей місяць можна вважати більш-менш показовим. І цей показовий місяць показав, що я витратив майже $2000 - це враховуючи оренду квартири, місячний проїзний квиток ($121) і все-все-все.
А діаграмка розходів виглядає отак:

І до речі про проїзні квитки. Це перший місяць, коли ми обидвоє собі його купили. Ціна його немаленька - $121, але і разовий проїзд теж немалий - $2.50 Підрахунки показують, що треба досить інтенсивно їздити протягом місяця, щоб проїзний окупився і був вигідний. Напевне можна назвати мене занудою, але я не полінувався і порахував скільки разів за місяць я катався. Для цього, знов-таки, поставив спеціальну програмуліну-лічильник на свій андроїд-телефон і клацав. Так от на сьогодні в мене вийшла сума - 63 рази, що дає $157.5 - це враховуючи, що я їзджу на роботу 6 днів на тиждень і коли маєш проїзний, то їдеш навіть там, де 1 зупинка метро і, в принципі, можна було би пройтись. Так що вигода не така вже й велика.
А, до речі, витрати на проїзний квиток потім можна списати з оподаткованої суми доходів, вказавши їх в декларації. Для цього їх треба зберігати. За рік користування може набігти немаленька сума. :)

Ок, на цьому буду закінчувати цю нудну і невдячну тему. Якщо в кого будуть питання чи просто познущатись - пишіть в коменти :)

5 коментарів:

Аэриум сказав...

Прочитав. Цікаво :))

Скоро й собі доведеться зайнятися обліком витрат та надходжень :)))

NAZARIY сказав...

$2000/в місяць... Якщо це не державна таємниця, то скажіть, будь ласка, який це приблизно відсоток від чистого прибутку (зарплатня без податків)?

Unknown сказав...

Таємниця не державна. :)
Розклади такі - мінімальна зарплата тут в Канаді складає десь $1600/місяць, практично, чистими. І реальність така, що новенький імігрант часто потрапляє саме на мінімалку. Особливо тим, хто влаштувався не зовсім по спеціальності. Це, так-звана, survival job.
З ІТ-шниками і везунчиками трошки інакше, але часто перша робота також не дуже фонтанує грошима. Наскільки я зрозумів, зараз по Торонто середнячкова перша робота коливається в межах $4000 тисяч на місяць чистими. Цього цілком вистачає на прожиття, але потім різко починають з'являтися ідеї куди дівати решту грошей. :)
Наприклад, придбання автомобіля докине в місячний бюджет ще десь$500 витрат. А автомобіль тут це не розкіш, а таки одна із необхідностей.
Краще починаєш почуватися коли двоє в сім'ї влаштовуються на більш-менш пристойні роботи.

Alla сказав...

Я конечно не знаю какие налоги в Онтарио, но насколько я помню в Ванкувере 4000 чистыми получалось где-то 70К годовых. Как для "середнячкова перша робота" звучит весьма неплохо... Какие тогда з.п. в Торонто для "несердячковой непершой роботи"?

Unknown сказав...

Так, я лоханувся, не чистими а грязними. В "брудній" сумі та сама середнячкова зп в Торонто коливається в межах 45-55 тисяч річних. Під середнячковою я маю на увазі, що це досить непоганий варіант для старту. Хоча деякі головасті чуваки, або ті, кому сильно повезло, можуть мати зі старту і 70-80.