2011/08/11

"Где-то за городом, очень недорого..." (с) Алла

 Ага, не дивлячись на те, що громадський транспорт тут майже нарікань не викликає (окрім ціни), не дивлячись на те, що сухі підрахунки і логіка говорять про вельми сумнівну необхідність в автомобілі і економічну невиправданість - папа таки купив автомобіль. :)

 Перед тим як здійснити таке придбання я, звичайно, приділив немало часу дослідження питання, намагався роз'яснити механізми придбання авто в Канаді і в Онтаріо, зокрема. Своїми знаннями тепер хочу поділитись.



По-перше - навіщо в Канаді авто? Я думаю, що навіть і на Україні таке питання ставиться все рідше і рідше. Автомобіль перестав бути такою вже розкішшю, а зручностей і можливостей залізний кінь додає немало. Хоча, звичайно, тягне за собою і певні додаткові розтрати, і якусь додаткову мороку. Тут же, в Північній Америці, автомобіль увійшов в буденне життя значно раніше і масовіше, а, отже, відповідним чином змінилось і навколишнє середовище - воно стало автомобілізованим. Я маю на увазі не тільки природу, яка страждає від вихлопу мільйонів двигунів, а більше те рукотворне середовище-інфраструктуру, що проектувалось і будувалось людьми, які вважали, що автомобіль є в кожного. І ще саму культуру суспільства, яка передбачає наявність авто в більш-менш середнього і повноцінного члена цього суспільства.
 Простими словами - без машини і в супермаркет незручно поїхати і ходити пішки по пустинних тротуарах якось принизливо... А з іншого боку - в тих же супермаркетів величезні стоянки (через які іноді треба протопати з торбами в руках, якщо ти простий пішохід), знижки на гуртові покупки (типу мішок рису 8-12кг), широкі швидкісні хайвеї - все для автомобіліста. Ну, а якщо зачепити питання прогулянок по парках і всяких цікавих місцях, кемпінги, рибалочки і т.д...
 Із описаних мотивацій, однак, є два (а може й більше) виключень. Перше - їздити на автомобілі в центр Торонто (Даунтаун) може бути дуже і дуже обтяжливо - там все-таки бувають серйозні пробки і часи пік, а ціни на стоянку коливаються в районі $10/год - $20/день - в таких випадках машину краще тримати для вихідного дня.  Друге виключення - якщо ви живете в деякій віддаленості від центральних суспільно-транспортних ліній, або тим більше, в передмісті (що досить тут поширено) - то автомобіль Вам майже необхіден і навіть по вартості буде не великий програш (в передмісті і страховки значно менші).

 Які витрати на утримання авто?

1. Мабуть, найболючіша витрата - обов'язкова страховка. Страховка тут - це мозоль на тілі автомобіліста. По-перше, немала ціна, особливо в крупних містах. В Торонто(в центральних районах) це сума десь $200-$300 для новачка, ну і десь, мабуть $150-$200 для тих в кого довга і гарна страхова історія.
 Наскільки я чув розбір страхових випадків тут не такий хитрий як на Україні, часто обходиться без участі поліції і т.д. Але є і оборотна сторона медалі - як тільки потрапив в аварію - очікуй суттєвого підвищення на страховку в наступному періоді. Тому народ все-таки старається не створювати таких ситуацій, щоб звертатись в страхову. Також, на підвищення страховки, впливає історія водія в плані порушення ПДР - виписаний штраф за перевищення і у вас крім самої суми штрафу вельми ймовірні додаткові витрати на страхування.

2. Швидше за все, якщо тільки Ви не власник чи наймач окремого будинку, Вам доведеться платити за паркінг біля дому (багатоквартирного). Паркінги тут бувають вуличні, а бувають підземні і їх ціна коливається в районі $50-$80 за місяць. Навіть якщо ви не сильно переживаєте за свою машину і готові ставити її при дорозі, знайти десь шарове місце для постановки авто на довгий строк практично неможливо. Наприклад, на вуличках біля наших будинків, кругом проставлено купа знаків(я про це писав десь місяць назад) під якими сильно довго не постоїш - десь можна годину, десь кілька годин, але не більше. І на авось не проскочиш - тікет (місцевий штраф) влуплять аж бігом. Я вже переконався :) Зате і нема таких проблем як в Києві, де народ часто заставляє автомобілями двори і все-все, бо ставити на ніч авто часто нікуди, особливо в старіших районах.

3. Решта витрат, стандартних для автовласника в будь-якій країні. Це і періодичне технічне обслуговування, і покупка розхідних запчастин типу нової гуми, двірників, омивайки і т.д. Ну і, звичайно, заправка авто. Бензин, коли я приїхав сюди майже півроку назад, коштував в районі $1.15/л, зараз коштує в районі $1.30/л - це найпростіший(regular), який маркований як "87" і приблизно відповідає нашому "92". Найкрутіший, той який в нас "98", тут зараз коштує в районі $1.45. Ціна на бензин досить сильно коливається, стабільності нема. Протягом тижня можна побачити ціну і $1.26 і $1.35. Ціни, на всіх заправках, як і в Україні, коливаються синхронно :)

Як в Онтаріо купити авто?

Окрім всяких спецситуацій є три основних способи покупки авто з точки зору де взяти авто(я говорю в контексті лише "б/у" агрегатів) і три способи, як за авто заплатити.
Стосовно оплати, нічого супероригінального - повна оплата, кредит (від 2% до 10% річних) і лізинг. Так як я пішов по першому шляху, то про два інших нічого особливо корисного не можу поки що розповісти.
А от стосовно "де взяти авто" дещо можу розповісти, зоча теж не все випробував на своїй шкурі:

1. Можна дзвонити по оголошеннях. Досить хороший спосіб, але вимагає витрат часу і зайвої мороки по перегляду, оцінюванні стану і т.д. Враховуючи, що це напевне ваше перше авто в Канаді, то поїхати подивитись машину на інший кінець міста, чи аж в передмістя, може бути екстремально довго. :)

2. По місту є багато дилерських майданчиків, дуже багато. Можна завжди прийти і вибрати собі машину прямо на місці, відразу купити і навіть, в деяких точках, отримати кредит. Кажуть що ці дилерські майданчики добряче жухають народ, купують дешево, продають дорого та ще й готують машину так, що вона виглядає як новенька, а насправді дихає вже на ладан.
 Однак, є і більш серйозні майданчики-дилери що торгують так-званими PreOwned cars. Такі дилери, зазвичай спеціалізуються на якійсь конкретній марці авто, наприклад Honda і мають певний офіційний статус типу Honda-дилер. Машини в них сертифіковані, протестовані і часто вони дають гарантію. Але ціни в таких товаришів ще вищі.

3. Є ще дилери-індивідуали. Вони швидше за все не мають майданчика, але з ними можна домовитись про пошук авто, яке задовольнятиме Ваші потреби. Такий дилер шукає машину скрізь де це можливо, торгується, перевіряє її, тестує і допомагає все оформити. При цьому він заздалегідь оговорює суму за свої послуги(наприклад $500) і, таким чином, покупець ніби знає за що платить і що купує. Напевне, такий спосіб для багатьох ньюкамерів буде найліпшим, оскільки він дає змогу і зекономити і впросак не попасти.

Як в оформити авто?

Я, перед тим як купити, пробував знайти інформацію про це і майже нічого не знайшов. Виявляється все проходить настільки легко і швидко, що ніхто про це не хоче писати. :)
А процедура приблизно така - власник пише вам на своєму талоні, що ви у нього купили це чудо техніки, ви з власником розраховуєтесь і їдете в той же самий Service Ontario, який оформляє більшість документів для народу. Я їздив туди разом із власником, тому точно не знаю, коли відбувається момент розрахунку. Але точно знаю, що на цей момент у вас вже повинна бути і страховка, оформлена на цю машину.
За якихось 5-10 хвилин ви заповнюєте пару анкетних форм, платите податок і такий собі аналог "транспортного збору"(здається $75 на рік, від двигуна не залежить), якщо треба купуєте номерні таблички(кажись $20) і податок(для Онтаріо це 13% від оголошеної вартості машини).
І все...
Особисто в мене, вважаючи відсутність черги, вся процедура зайняла 6 хвилин.

**************************************************************

Ну, нарешті, для тих хто пробрався через ліс моїх буков - що ж придбав я? :)
А мені дісталась Honda Accord 1998 року(200 тисяч км на одометрі), з двигуном 3л (V6) - 200 коників, коробкою автомат і багатющою комплектацією - шкіра, електропакет, люк, клімат-контроль і т.д.

Чуть фоток, але неякісних - ніяк не зберусь запросити професійного фотографа, щоб зробити фотосесію цій красуні :)))





А отак, до речі, виглядає наш підземний гараж:

5 коментарів:

NAZARIY сказав...

А як там на рахунок електромобілів?

Unknown сказав...

Та мало дуже. Я не бачив, лтше чув, що бачили. Зате відносно багато електромопедів. Ну і гібридів багато.

Alexander Sh сказав...

очень даже демократичные цены на страховку :)
в Израиле, например, страховка на год стоит около 900 баксов для Hyundai Getz + ежегодное обновление документов на машину еще около 300 долларов. И это за небольшую машинку с небольшим объемом двигателя, за тот же аккорд страховка будет раза в 1.5-2 дороже, особенно трехлитровый.

С обновкой! :) Классная машина!

Unknown сказав...

Alexander Sh:
Ну що ж, значить в деяких аспектах вам уже буде легше адаптуватись :)
В Україні, після катастрофічного підняття цін на страховки, 3л Аккорд в столиці обійшовся би, напевне, в $150 за рік :)

Grygoriy Tsybulko сказав...

Электромобили по сути есть дурь и способ выбивания денег с тех, у кого они лишние :)
Единственный автомобиль, который может быть достоин внимания - это готовящаяся к запуску Тесла в виде 4-дверного седана, которую обещают продавать примерно за 65 тысяч. При ее характеристиках она может быть стоящей покупкой. Все остальные не стоят своих денег.

Так что выгоды от них в ближайшие годы не предвидится :)

Бензин - забыл про наш 94-й. На Украине наверное такого нет, вряд ли это 100-й.
А в стандарте - 87-89-91 выглядит как украинские 92-95-98.