2012/10/18

70 років УПА

 Минулої неділі було Свято Покрови і, заодно, кругла річниця - 70 років УПА. Я знаю, що в Україні, зокрема в Києві і на захід, це свято відмічалось парадом УПІ-вців. Правда, судячи з українських фотографій, до того якимось чином притерлась партія "Свобода", набираючи очки перед скорими виборами.




 Сам я не дуже щоб відносився до повстанців, але маючи серед знайомих пару завзятих істориків/націоналістів (див. пост про поїздку в США), сам потрапив на святкування річниці в Торонто. Зразу скажу - враження близькі до розчарування. Далі я виражатиму навіть не лише мої думки, а
 По-перше з якогось переляку на вході збирали по $20, в обмін на пропуск до зали. Ніяких квитків чи програмок чи ще чого не видавали. Наявність сидячих місць також не гарантувалась. Як-то кажуть - дрібниця, а неприємно.
 По-друге, наповненість самої програми... Я розумію, там зібралось багато людей похилого віку, відповідна серйозна аудиторія. Але, чомусь, організатори все влаштували в якомусь заунивно-радянському стилі. Скорботного вигляду тітки, сформовані в хор, витягували такі заунивні пісні, що таке враження ніби тим ветеранам співами встеляють шлях на кладовище. Ну і так далі все в такому ключі...
 Були, однак і цікаві елементи, також. Виступав науковець-історик, гість з України, який провів коротенький, але змістовний екскурс в історію створення і діяльності УПА, що для такого незнайки як я, було дуже і дуже доречно. Ще, на фоні, листалися слайди із фотографіями тих часів - вояки, їх побут, відпочинок та бойові ситуації. Дуже цікаво було бачити, що люди, навіть в тих важких і, в цілому, малоперспективних умовах, зберігають силу духу та хвацький настрій.

П.С. Власних фотографій, на жаль не робив, а фотку з обкладинки вкрав на блозі отут. Там ще можна побачити цікавих.

Немає коментарів: