2012/01/13

Смачного!

 А я вже писав про місцеве харчування?..
Мабуть щось писав, але в цій темі завжди є про що поговорити. Бо якщо в багатьох випадках, коли мене запитують про Канаду, я можу відповісти - "та все те саме, що й в Україні!", то в питанні харчування Канада пішла далеко... і не вперед чи назад, а в сторону :)



Одне з перших питань - про американських товстунів. Скажу чесно і, напевне, моя думка співпаде з думкою більшості, хто тут був - особливої проблеми ожиріння, типу як на національному рівні, я тут не бачу. Так, місцями видно дуже розповнівших людей, яких в Україні, мабуть і не побачиш взагалі. Але таких відносно мало. Їх можна більше побачити в спеціальних місцях збору, наприклад, на фудкортах крупних торгових центрів і т.п., але це все-одно що казати, що всі українці алкоголіки, побувавши в вечірній час біля ларьочка-наливайки. Коротше, ця тема не дуже широка. Можливо в Штатах ситуація інша, але мене туди і не пустили. :)

Тепер про місця громадського харчування. Для багатьох відразу малюються МакДональдси на кожному розі. О так, МакДональдси тут є, але теж не дуже багато. Місцеві МакДональдси - це стрьом. Якщо в Україні для мене МакДональдс може і не був зразком здорового харчування, то принаймні я дуже поважав їх за рівень порядку і чистоти. То тут я перелякався раз і назавжди. Якщо хтось хоче остаточно незлюбити цю всесвітню марку - приїзджайте в Торонто. Деякі з них - свинюшники чистої води, обслуговування паршивувате і взагалі... Правда, їх доповнюють і по кількості і по якості всякого роду бургерні та інші заклади швидкого харчування - Burger King, Taco Bell, SubWay, Mr.Sub і т.д. Ну так і в нас, в Києві, я їх бачив не сильно менше, правда, в якийсь момент більшість із них успішно перепрофілювались під формат "домашня кухня" і, по суті, зайняли якесь проміжне місце між фастфудом і здоровим харчуванням. 
 По цінах... Я не ходок в такого роду заклади, але, наскільки в мене склалось враження, то середній захід в таку чисто фасфудну забігайлівку буде коштувати $10, що еквівалентно десь 20-25грн меню МакДональдса українського. Якийсь вже зовсім мінімальний бутерброд заважить на $5.

 Далі, в Торонто і, мабуть, по всій Канаді - сила силенна кавових наливайок. Вони(принаймні більшість з них) за змістом не в'яжуться із українським аналогом - кав'ярнями, які традиційно пропонують затишок і маленьке горнєтко міцної заварної кави... Ні, це "кавові фастфуди". Туди народ забігає перед роботою, беруть "відро" кави в паперовому стаканчику, закривають його пластиковою кришечкою і біжать на роботу. Те саме повторюється на ланч і після роботи. Я думаю, що кавою вони вдало замінили алкогольні напої і багато інших суспільних пороків. Вдало, бо його можна пити вранці і дідька з два хто-небудь колись заборонить пити каву на вулиці чи в суспільних місцях. Хоча, хто знає... Але в цих їх кав'ярнях завжди повно народу, майже завжди стоїть черга і тусуються сім'ями від мала до велика. Найбільш відома і, мабуть, найбільш поширена канадська кав'ярня - Tim Hortons. По якості вони не дуже добрі, порівняно з іншими, але канадоси її все-одно люблять, бо вона дійсно канадського походження, на відміну від того ж таки Starbucks. Ще, точно знаю, є мережа Second Cup, Coffee Time. Ну, місцями трапляються і немережеві кав'ярні, досить затишні і приємні.
  Ціна - мінімально орієнтуємось десь на $2 за звичайну каву, до $5-$6 за каву з пінкою, притрушену корицею і т.д. Tim Hortons традиційно трошки дешевший, Starbucks, мабуть, найдорожчий, зате в ньому завжди є безкоштовний Wi-Fi.

Таким чином я зачепив найбільш поверхневий шар канадського харчового побуту. Найбільш попсовий. А от завтра післязавтра я дозрію і напишу про дещо смачненьке :)


2 коментарі:

Tetyana сказав...

Ну все ж таки тут є і нормальні ресторанчики і нормальні кавярні. Це я так , щоб люди не дуже лякались :)

Unknown сказав...

Чиста правда, є!
Про кав'ярні я так і написав, що вони є немережеві і затишні, і дуже навіть непогані. А про хороші ресторанчики маю написати в продовженні... просто спати вже хотілось і не встиг :)